Segt fiske och tjocka prickiga!

Nu har jag varit ute på lite fiske sedan det förra inlägget!

Första passet var från land med min gode vän och vapendragare Pontus.

Vi provade ett par olika ställen och hade endast sett nån enstaka gädda när klockan hade slagit till lunch.

Vi åt och körde vidare. När vi kom fram hade Pontus en femplussare som missade betet innan jag hade tagit mina grejer ur bilen.

Efter jag hade börjat fiska dröjde det inte länge innan jag fick ett hugg och kunde till slut landa en fet gädda på ca 85cm på mitt chartreusa Baggebete.

1612909_10200947554446180_1648016658_o

Vi fortsatte kasta och Pontus drog en mindre fisk på en 6″ Pig bara en stund efter min gädda.

Efter lite nötande till på samma ställe utan hugg. Gick vi längre ut så vi kunde fiska av lite utanför där vi kastat tidigare.

Vi nötte på och till slut fick jag hugg igen. Denna gången var det en mindre gädda som fattade tycke för Baggebetet. I med den snabbt och fortsätta nöta.

Det blev dött en liten period men till slut fick jag ett klockrent hugg vid superlångsam inspinning med många vevstopp. Smack i backen och en bättre fisk var krokad!

Direkt gick den upp i ytan så jag såg att det var en något finare fisk än min första för dagen.

Landningen gick bra och där stod vi med en vacker fisk som även den knep mitt Baggebete i chartreuse färg med röda ögon!

6,4kg 96cm Redigerad1

Hon var lite sleten på fenorna men ack vilken vacker fisk. Tjock och go!
Damen vägde in på 6,4kg och var 96cm lång. Vilken härlig känsla att vara igång igen! 🙂

Efter denna fiskade vi bara en kort stund till för att sen avrunda en trög men givande och lärorik dag efter lite slit.

Dagen efter var jag, Jacob och Pontus ute med båt. Även denna dagen skulle visa sig grymt seg! Men till slut när alla var trötta och vresiga kom det en fisk när man minst anade det.

Tyvärr bommade jag. Men vad gör det när man fick en vacker dam dagen innan?
Jacob och Pontus tog en varsin fin fisk runt uppskattningsvis 80-85cm. Båda på gummibete.

Det blir mer fiske nu de kommande dagarna. Så fortsätt håll utkik!

Skitfiske!

// Jerkolisten

Om Roy "Jerkolisten" Ridbäck

Sportfisketokig kille med fokus på gäddfisket. Fiske är mitt liv.. Driver medfokuspagadda.wordpress.com
Det här inlägget postades i Baggebetet, Gädda, Gummibete, Jerkbait, MedFokusPåGädda, Skärgård, Spinnfiske, Stor gädda, Swimbait, Team kaos, Vår, Vårfiske. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Segt fiske och tjocka prickiga!

1. Bra fiskat och fina gäddor!