Dagarna efter festivalen..

Under måndagen och tisdagen efter festivalhelgen var det inga sura miner, och fiske stod på schemat. Kunde det bli bättre?..

Kvällen på söndagen efter vi varit på prisutdelning i Karlskrona ute på Dragsö väntade Carl-Anton hos mig när jag kom hem. Vi hade planerat fiske under veckans två första dagar och han hade båten med sig.

Kort efter jag kommit hem anslöt även Pontus då han skulle med under morgondagen.

Självklart firades det lite på kvällen efter min vinst med goda drycker och glada miner.

Första dagen var en blåsig dag. Men jag, Carl-Anton och Pontus skulle fiska vad än vädret bar med sig.

Efter vi trailat båten kom jag på precis var vi skulle börja vårt fiske efter att ha känt av vädret på plats.

Ganska omgående var det fisk landad, och de vi landade var av skapligt snitt. Roliga fiskar så att säga. Det fortsatte bara och de flesta fiskarna låg kring 80-95cm.

Det kom upp ett antal över 90cm och även en 102a som Pontus drog på i ett galet hårt hugg på en McRubber.

Dagen slutade med ca 28 fiskar i båten om jag minns rätt med flertalet dubbeldrillningar.

IMG_0622 IMG_0626 IMG_0636 10723478_370879859728887_1965250728_n

Andra dagen var även den en blåsig historia. Denna gång var det jag och Carl-Anton som skulle fiska själva vid ett annat ställe än dagen innan.

Det blev en väldigt begränsad början då hans båt är en Linder 355 Sportsman på grund av vinden.

Efter vi kommit ut möttes vi av väldigt grumligt vatten och kraftiga vindbyar.
Redan i första kastet hade jag en skaplig gädda kring fyra kilo som släppte efter en liten stunds drillning.

Bara kort där efter får C-A ett hugg som han missar. Det kompenserar han dock ganska snabbt då han smäller på och landar en fisk kring 90cm lite längre ner. Denna gång på lilla Renz-shaden

Många fiskar efter denna blev det inte innan lunch förutom några små snipor.

En stor portion ärtsoppa senare ändrade vi våra planer och körde till ett annat ställe och la i båten.

Vi började med att fiska lite ifrån land och ganska omgående hade vi kontakter.
Ett par snipor senare högg en något bättre fisk min McRubber.

Efter en snabb mätning och ett par foton senare simmade gäddan hem igen. Det var en pigg kämparglad fisk som mätte 95cm.

Vi körde ut en vända med båten och lyckades dra några snipor till.
De större lyste med sin frånvaro ända till vi provade från land igen sista tiden.

Det var i ett av de sista kasten jag gjorde som det bara small till i grejerna!
Självklart var jag inte med då det pissregnade, jag var genomblöt och allmänt trött.

Jag såg en brutal gädda göra en vändning i ytan vid mitt bete och mothugget gav inget motstånd tillbaka. En potentiell plussare två dagar efter mitt PB under festivalen.

Nej.. Det hade varit för bra. Det var inte meningen att jag skulle få denna dam..

Håll till godo! Fler inlägg kommer inom kort..

Skitfiske!

//Jerkolisten

Om Roy "Jerkolisten" Ridbäck

Sportfisketokig kille med fokus på gäddfisket. Fiske är mitt liv.. Driver medfokuspagadda.wordpress.com
Det här inlägget postades i 2014, Baggebetet, Big McRubber, Blekinge, Gädda, Gäddfestival, Grunt fiske, Gummibete, Höst, Höstfiske, Kaggebagge, Kvällsfiske, McRubber, MedFokusPåGädda, Nimrodspecimen, Okategoriserade, Paddel, Renz, Shad, Shallowskruv, Skärgård, skymning, Spinnfiske, Stor gädda, Svartzonker, Swimbait. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagarna efter festivalen..

1. Linus skriver:

Mycket trevlig blogg och imponerande gäddfiske! Ska absolut följas i framtiden. Fiskar själv en hel del runt Karlshamn men tycker det ofta kan vara rätt trögt, även om det går bra ibland:)